فرگوسن، بهترین مربی سال جهان شد 

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال الکس فرگوسن را به عنوان بهترین مربی جهان در سال ‪ ۲۰۰۸‬انتخاب کرد.

به گزارش سایت این فدراسیون، پس از مربی اسکاتلندی تیم منچستریونایتد انگلیس، دیک ادووکات سرمربی هلندی تیم زنیت سنت پترزبورگ روسیه در مکان دوم و ادگاردو بائوزا سرمربی آرژانتینی تیم ‪ LDU‬دی کوییتو در مکان سوم قرار دارند.

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی تیم آرسنال و رافائل بنیتز سرمربی اسپانیولی تیم لیورپول نیز به عنوان چهارمین و پنجمین مربی برتر سال انتخاب شده اند خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی تیم اینترمیلان پانزدهم است و در بین مربیان تیم‌های آسیای آکیرا نیشینو سرمربی ژاپنی تیم گامبا اوزاکا در رده نوزدهم قرار گرفته است.

ثروتمندترین باشگاهداران فوتبال انگلستان 

مجله چهار چهار دو  لیست ثروتمند ترین باشگاهداران فوتبال بریتانیا را منتشر کرد:شیخ منصور بن زید ال نهیان,مالک باشگاه منچسترسیتی با داشتن 15 بیلیون پوند در صدر ثروتمند ترین ها قرار دارد. 

لاکشمی ناریان میتال هندی با در اختیار داشتن 20 درصد از مالکیت باشگاه کوئینز پار رنجرز یکی از تیم لیگ فوتبال قهرمانی انگلیس که تا پیش از فصل 2005-2004 لیگ دسته یک نامیده می شد  در مکان دوم جدول رده بندی ثروتمند ترین باشگاه داران فوتبال بریتانیا و بالاتر از رومن  آبراموویچ مالک, آبی پوشان لندن قرار دارد.  
مالک سیتی که در ابتدای فصل در یک انتقال پرسر و صدا روبینیو را از رئال مادرید به خدمت گرفت و در نیم فصل هم وین بریج را از چلسی به خدمت گرفت هنوز به طور کامل از این برتری مالی خود  استفاده نکرده  امیدوار است چند بازیکن پرآوازه دیگر را نیز به خدمت بگیرد.  
لیست 10 باشگاهدار ثروتمند فوتبال بریتانیا به شرح زیر است: 
1-شیخ منصور بن زید ال نهیان(منچسترسیتی):15 بیلیون پوند 
2- لاکشمی ناریان میتال و خانواده (کوئینز پارک رنجرز): 12 بیلیون پوند
3-رومان آبراموویچ (چلسی): 7 بیلیون پوند
4- جو لوئیس (تاتنهام): 2.5 بیلیون پوند
5-برنی و اسلاویکا اکلستون (کوئینز پارک رنجرز) 2.4 بیلیون پوند
6-استنلی کورنکه (آرسنال): 2.245 بیلیون پوند و آلیشر عثمانوف (آرسنال): 1.5 بیلیون پوند
7-لرد گرانتچستر و خانواده موریس (اورتون): 1.2 بیلیون پوند
8- درموت دسموند (سلتیک) : 1.2 بیلیون پوند
9- لرد آشکرافت (واتفورد) : 1.1 بیلیون پوند
10- مالکوم گلیزر و خانواده (منچستریونایتد): 1.1 بیلیون پوند
 

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا   

مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا روز چهارشنبه در دوبی یکی از امیرنشینان امارات متحده عربی برگزار شد که تیم‌های باشگاهی ایران حریفان خود را شناختند. 

در گروه اول تیم فوتبال صباباطری قم با تیم‌های الهلال عربستان، الاهلی امارات و بنیادکار (کورفچی) ازبکستان همگروه شد. 

 تیم پرسپولیس در گروه دوم با تیم‌های الشباب عربستان، الغرافه قطر و برنده بازی حذفی غرب همگروه شد.

 استقلال تهران در گروه سوم با تیم‌های الجزیره امارات، الاتحاد عربستان و ام صلال قطر هم گروه شد.  

همچنین تیم فوتبال سپاهان در گروه چهارم با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الشباب امارات و الاتفاق عربستان در یک گروه قرار گرفت.  

هفته نخست مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا روزهای ‪ ۲۰‬و ‪ ۲۱‬اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند 

بنابر اعلام احمد ابراهیمی سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی عبارتند از :
وحید طالب لو ، مهدی رحمتی ، رحمان احمدی ، سید جلال حسینی ، هادی عقیلی ، محسن بنگر ، پیروز قربانی ، حسن اشجاری ، ستار زارع ، حسین کعبی ، مجید غلام نژاد ، خسرو حیدری ، جواد نکونام ، مازیار زارع ، کیانوش رحمتی ، کریم باقری ، محمد نوری ، مسعود شجاعی ، محمد رضا خلعتبری ، میثم بائو ، احسان حاج صفی ، مهرزاد معدنچی ، غلامرضا رضایی ، سید مهدی سید صالحی ، آرش برهانی و وحید هاشمیان.

ملی پوشان دعوت شده می بایست ساعت 15 روز چهارشنبه 18 دی ماه خود را در محل کمپ تیم های ملی به مربیان تیم ملی معرفی کنند . 

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه روز 20 دی ماه به مصاف تیم ملی فوتبال چین خواهد رفت . تیم ملی همچنین روز 25 دی ماه در نخستین دیدار خود در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا به مصاف سنگاپور می رود.  

رحمتی: هواداران استقلال مزد زحمات چند ساله ام در این تیم را با فحاشى هاى خود دادند .  

سید مهدی رحمتی بعد از بازی با استقلال گفت: هیچ وقت تا به این حد مورد ناسزا گویى قرار نگرفته بودم گویا هواداران استقلال فراموش کرده بودند که زمانى من سنگربان تیمشان بودم.او ادامه داد: در این بازى هواداران استقلال هیچ حرمتى براى من قائل نشدند و با ناسزاگویى خود مزد چند سال زحمت من را به خوبى دادند اما من باز هم از آنان هیچ شکایتى ندارم و بیش از این نیز در این مورد صحبت نمى کنم.

رحمتى تصریح کرد: بازى بسیار خوبى بود و برترى مس بیشتر از استقلال بود زیرا ما موقعیت هاى زیادى داشتیم و مى توانستیم در این بازى به پیروزى دست پیدا کنیم اما ضعف داورى باعث شد تا به این مهم دست پیدا نکنیم.دروازه بان مس افزود: داورى در این بازى به اعتقاد من خیلى ضعیف بود چرا که داور تحت جو ورزشگاه قرار گرفته بود و در برخى مواقع خطاهاى ما را نمى گرفت.رحمتى در پایان اظهار داشت: من معتقدم مس هنوز هم مدعى قهرمانى است و ما مى توانیم در بازى هاى بعد خود با پیروزى مقابل حریفان به صدر جدول دست پیدا کنیم.

سرمربی جدید شیرین فراز کرمانشاه گفت: تیم شیرین فراز با انجام سری جدید تمرینات هفته به هفته بهتر خواهد شد. 

 سعید پرورش پس از تساوی یک بر یک دو تیم شیرین فراز و تراکتورسازی در جریان هفته دهم لیگ دسته یک فوتبال کشور افزود: هر دو تیم در این دیدار، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. 

سر مربی موقت شیرین فراز گفت:تیم شیرین فراز تیم بسیار خوبی است و من شناخت کاملی از آن داشته و دارم بازیکنان ما می توانستند خیلی بهتر از این نتیجه کسب کنند ولی متاسفانه روی یک اشتباه فردی گل را دریافت کردیم اما در مجموع من از بازیکنان در این بازی راضی هستم. 

پرورش در خصوص وضعیت اش در تیم شیرین فراز خاطر نشان کرد: فعلاً مسئولین باشگاه من را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کرده اند.  

لازم به ذکر است شیرین فراز با وجود اینکه دو هفته بود بازی نکرده بود و با وجود مشکلات فراوان و برکناری سرمربی اش یعغوب وطنی ولی در این دیدار پا به پای تراکتوسازی بازی کرد. 

شیرین فراز تراکتورسازی را متوقف کرد 

دیدار هفته دهم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور دو تیم شیرین فراز کرمانشاه و تراکتورسازی تبریز با تساوی یک - یک به پایان رسید. 

در این دیدار که پنج شنبه در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد، فرشاد سالاروند در دقیقه 6 نیمه نخست از سد مدافعان حریف گذشت و در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت که با پشت سر گذاشتن وی موفق شد اولین گل این دیدار را برای شیرین فراز به ثمر برساند.

 در دقیقه 30 بازی نیز علی جراح کار مدافع شیرین فراز مرتکب خطای پنالتی بر روی بازیکن تیم مقابل شد که نتیجه آن به ثمر رسیدن تنها گل تراکتور سازی توسط امیر محبی بود.

 تنها کارت زرد این دیدار را کارلوس روبرتو داسیلوا از تیم تراکتورسازی در دقیقه 27 دریافت کرد.

 همچنین دو تیم تمامی هر سه تعویض خود را انجام دادند که بر اساس آن در دقایق 16،9 و 30 نیمه دوم تیم شیرین فراز حامد رضا پور، سعید بابایی و یونس رشیدی را وارد زمین و فرشاد سالاروند، محمد نیک سیرت و پوریا درکه را از زمین خارج کرد.

 تراکتور سازی نیز در دقایق 23،15 و 36 نیمه دوم مسعود ابطحی، گوستاو داسیلوا و احمد سعید را وارد زمین و روح الله عطایی ، هدایت شهریاری و امیر محبی را از زمین خارج نمود. 

نکته جالب در این دیدار این بود که اکثر نفراتی که در تراکتورر حضور داشتند به همراه مربی تیم فراز کمالوند همان نفراتی بودندکه ۲ سال پیش شیرین فراز به همراه آنها جشن صعود به لیگ برتر را گرفت.

حسین محمدی:من مانع آشتی کنان دایی دایی و مایلی کهن شدم

مشاور ورزشی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌ من نگذاشتم علی دایی به جلسه من مانع برگزاری جلسه آشتی‌کنان دایی و مایلی‌کهن شدم و نگذاشتم علی دایی به جلسه آشتی‌کنان برود زیرا در این صورت ارزش دایی کم می‌شد. 
سالها بود که با محمد مایلی کهن صبحت نمی‌‌کردم. زمانی که عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بودم اختلاف نظرهایی با ایشان داشتم. اما برای میهمانی آشتی کنان علی دایی با او تماس گرفتم و قرار شد سه کارت برای او، پسرش و دستیارش در کادر فنی سایپا ارسال کنم.
وی ادامه داد: روز بعد مایلی کهن با من تماس گرفت و گفت: به دایی بگویید خودش یک تماس با من بگیرد. وقتی چنین حرفی زد من تلفن را قطع کردم، زیرا نمی‌خواهم دایی ارزش خود را از دست بدهد. او عناوین ورزشی خود را از کوچه و خیابان پیدا نکرده است.
محمدی ادامه داد: زمانی که در میهمانی دایی؛ حسین رضازاده،‌حمید سجادی، ملکیان رئیس حراست باشگاه و دکتر قدیمی حضور داشتند و مشغول مذاکره با علی دایی بودند تا او را برای حضور در جلسه آشتی‌کنان آماده کنند. به او گفتم اگر پنجشنبه به این جلسه بروی دیگر با شما حرف نخواهم زد. علی دایی برای تیم ملی زحمات فراوانی کشیده است. او با شکم پاره و سری که 20 بخیه خورده بود برای تیم ملی بازی کرده است. باید ارزش او حفظ شود. نمی‌خواستم او سبک شود.  
محمدی در مورد اینکه آیا این دو با هم آشتی خواهند کرد یا نه؛ گفت:ما پس از 8 سال جنگ با عراق آشتی کردیم. بنابراین این دو نیز با هم آشتی خواهند کرد اما باید مقصر معلوم شود. خود من در حضور سجادی و رضازاده چهارشنبه شب با مایلی کهن صحبت کردم. متاسفانه وقت نشد کارت های دعوت را برایش بفرستم اما خیلی‌های دیگر را نیز تلفنی دعوت کردم. می‌خواهم بپرسم آیا برای یک عروسی همه مهمانان را خود داماد دعوت می‌کند. دایی فقط چند نفر معدود را شخصا دعوت کرد و بقیه را من و سایر دوستانش دعوت کردیم.
وی تاکید کرد: خود علی دایی نیز چندان تمایلی برای حضور در جلسه آشتی کنان نداشت.

استیون جرارد دستگیر شد   

به نقل از BBC، در حادثه‌ای که ساعت 2 و30 دقیقه بامداد دوشنبه در یکی از باشگاه‌های شبانه ساوت‌پورت رخ داد، استیون جرارد کاپیتان لیورپول و عضو تیم ملی فوتبال انگلیس ظاهراً یک مرد را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده است.
بر اساس این گزارش، به دنبال این حادثه مرد 34 ساله که مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود از ناحیه صورت به شدت آسیب دید و راهی بیمارستان شد. 
در این حادثه شش نفر از جمله استیون جرارد از سوی پلیس دستگیر شدند.
دیگر افراد دستگیر شده که از شهرهای هویتون، فورمبی و لیترلند بودند، بین 18 تا 33 سال سن داشته‌اند.
علت دخالت "جرارد" در این درگیری هنوز مشخص نیست. او و تیمش چند ساعت پیش از این درگیری توانستند پنج بر یک از سد نیوکاسل عبور کنند.
در این دیدار جرارد دو گل از 5 گل تیمش را به ثمر رساند.

جاسوس های القاعده به دنبال بکام در دوبی 

شهر دوبی امروز به مناسبت ورود اعضای باشگاه میلان ایتالیا و نگرانی از حمله تروریستی گروه القاعده به خاطر حضور دیوید بکام، شاهد شدیدترین تدابیر امنیتی خواهد بود. 

جاسوسان سرویس اطلاعاتی ‪ MI6‬معتقدند بکام هدف بسیار مناسبی برای این گروه تروریستی است و ممکن است حملاتی در امارات عربی متحده برنامه ریزی کنند. 

بکام قبل از دیدار دوستانه روز ‪ ۶‬ماه ژانویه (‪ ۱۷‬دی ماه) برابر باشگاه هامبورگ، در چندین برنامه عمومی حضور خواهد یافت. 

یک مقام امنیتی در همین زمینه به این روزنامه گفت: دردسر بزرگی داریم و شدیدترین تدابیر امنیتی را تدارک دیده ایم.
وی افزود: ما به حضور ستارگان در دوبی عادت داریم اما تفاوتی که وجود دارد، تعداد برنامه‌های عمومی بکام، جلسات تمرین و امضای عکس و یادگاری برای هواداران است.
به گفته این مقام امنیتی هواداران می‌خواهند او را از نزدیک ببینند و به همین دلیل وضعیت با همیشه متفاوت است.
نیروهای نظامی، بکام را در تمام شبانه روز مراقبت خواهند کرد و مسیرهای اطراف محل اقامت و تمرین تیم میلان نیز ممکن است بسته شود حتی کسانی که اجازه دارند به او نزدیک شوند باید کنترل‌های امنیتی خاصی را پشت سر بگذارند.

لیورپول با 5 گل نیوکاسل را درهم کوبید  

 تیم لیورپول در چارچوب هفته بیستم رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلستان به پیروزی پرگل 5 بر یک مقابل نیوکاسل دست یافت. 

لیورپول در ورزشگاه "سنت جیمزپارک" با درخشش استیون جرارد موفق شد با نتیجه 5 بر یک مقابل میزبان خود نیوکاسل به برتری برسد.

گل های لیورپول در این دیدار را جرارد (31 و 66)، سامی هی پیا (36)، بابل (50) و ژابی آلونسو (76 - پنالتی) به ثمر رساندند.

چلسی، دیگر مدعی قهرمانی این فصل از رقابت ها، در حالی که با دو گل لمپارد در دقایق 50 و 72 مقابل تک گل دقیقه دمپسی از فولهام پیش بود، در دقیقه 90 گل تساوی را از جانب همین بازیکن دریافت کرد تا اختلاف امتیاز این تیم با لیورپول، صدرنشین رقابت ها، به 3 امتیاز برسد.

آرسنال هم موفق شد با تک گل دقیقه 81 ویلیام گالاس مقابل میهمان خود پورتسموث پیروز شود.

در سایر دیدارها نتایج زیر حاصل شد:
 بولتون صفر - ویگان یک
 اورتون 3 - ساندرلند 3  

وست بروم 2 - تاتنهام صفر
 وستهام 2 - استوک یک
  

 

جدول رده بندی:
1- لیورپول 45 امتیاز
2- چلسی 42 امتیاز
3- منچستریونایتد 35 امتیاز (3 بازی کمتر)
4- آرسنال 35 امتیاز
------------------
18- استوک 20 امتیاز
19- وست بروم 18 امتیاز
20- بلکبرن 17 امتیاز (یک بازی کمتر)

ترکیب تیم فوتبال منتخب ایالت گالیسیا در برابر تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد.
اسامی 24 فوتبالیست تیم منتخب گالیسیا که قرار است در شهر لاکرونیا (مرکز این ایالت) به مصاف تیم ایران بروند، مشخص شد.
بر اساس این گزارش؛ دیگو لوپز از تیم ویارئال، روبرتو از تیم اوساسونا، کوئیکو پینیا از تیم ریسینگ فرول دروازه‌بان‌های تیم منتخب گالیسیا را تشکیل می‌دهند.
هم‌چنین مدافعین این تیم عبارتند از: روبن از تیم سلتاویگو، سالگادو از تیم رئال مادرید، نوخورول از تیم سلتاویگو، یاگو بوزون از تیم رکرتیوو اوئلوا، پیسکو از تیم دپورتیوو، باراخان از دپورتیوو، جاناتان آسپاس از تیم پیاچنزا و روبرتو لاگو از سلتاویگو.
بازیکنان میانی این تیم هم امیلیو ویکوئریا از تیم ژرس، سیتو از تیم سالامانکا، بورخام از تیم رئال وایادولید، جولیو آلوارز از تیم آلمریا، پابلو آلوارز از تیم دپورتیوو، روبرتو تراشوراس از تیم سلتاویگو، جاناتان ویلا از تیم سلتاویگو، یاخو از تیم دپورتیوو و نانو از تیم کادیز.
مهاجمان این تیم نیز جاناتان پریرا از تیم ریسینگ سانتاندر، دیگو کاسترو از تیم اسپورتینگ، پابلو از تیم ایپسویچ تاون و ناخو نوو از تیم رنجرز هستند.
این درحالی است که میشل سالگادو بازیکن تیم رئال مادرید به دلیل حضور در حضور در کمپ تیم رئال مادرید در امارات به سر می‌برد و در این بازی حضور ندارد.
تیم منتخب گالیسیا سال گذشته در همین تاریخ به مصاف تیم ملی کامرون رفته و با نتیجه‌ی یک بر یک در برابر این تیم متوقف شده است.
هم‌چنین تیم منتخب گالیسیا در سال‌های 2006 و 2005 با تیم‌های ملی اکوادور و اروگوئه بازی کرده است.
نتیجه‌ی دیدار اکوادور یک بر یک مساوی بوده و تیم اروگوئه با نتیجه‌ی دو بر سه از تیم منتخب گالیسیا شکست خورده است.
تیم‌ ملی فوتبال ایران و تیم منتخب گالیسیا امشب به مصاف هم خواهند رفت.


افشین قطبی به استرالیا رفت

 افشین قطبی، سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس برای ملاقات با پیم وربیک، سرمربی هلندی تیم ملی استرالیا عصر امروز امارات را به مقصد این کشور ترک کرد. قطبی به دنبال جدایی از تیم فوتبال پرسپولیس بیش از یک ماه است که در امارات اقامت دارد. وی هنوز بصورت رسمی با هیچ تیمی وارد مذاکره نشده و به دعوت پیم وربیک، سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا به این کشور سفر کرده است.
هنوز مشخص نیست در ملاقات قطبی با پیم وربیک بحث حضور وی در کادر فنی تیم ملی استرالیا مطرح می شود یا خیر، اما بعید نیست دوباره باب همکاری این دو باز شود.
نزدیکان قطبی در امارات از حضور او در تیم ملی استرالیا و همکاری مجددش با پیم وربیک ابراز بی اطلاعی می کنند اما مدیر برنامه‌های قطبی این موضوع را منتفی ندانسته و از احتمال پیوستن او به کادر فنی تیم ملی استرالیا خبر داده است.
این درحالی است که گفته می شود قطبی مبلغی را که به پرسپولیس بدهکار بوده یعنی رقمی در حدود 180 هزار دلار را به این تیم برگردانده است. اینکه قطبی می خواهد بار دیگر به عنوان دستیار وربیک کار کند اتفاق عجیبی است چون او بارها گفته بود که دیگر نمی خواهم نفر دوم باشم و حتی پیشنهاد کار در تیم زنیط سنپطرزبورگ  و همکاری با دیک ادووکات را رد کرده بود.

پیروزی پرگل اوساسونا با گلزنی جواد نکونام   

هفته شانزدهم مسابقات لالیگا اسپانیا شب گذشته با برگزاری 8 دیدار پایان یافت.  

نتایج دیدارهای شب گذشته لالیگا به شرح زیر است:   
ویارئال یک-بارسلونا 2 : کیتا (45) و آنری (66) در این دیدار برای بارسلونا گلزنی کردند  
اوساسونا 5- ختافه 2 : جواد نکونام گل چهارم این دیدار را در دقیقه 45 به ثبت رساند 
دپورتیوو لاکرونیا 4- رکرتیوو اوئلوا یک
مایورکا صفر- سیه نا صفر
نومانسیا 4-ویادولید 3  
راسینگ سانتاندر یک - مالاگا یک
اسپورتینگ خیخون یک- آلمریا صفر  
رئال بتیس صفر-اتلتیک بیلبائو یک 
در جدول بارسلونا با ۴۱ امتیاز صدر نشین است  و سویا: 31 امتیاز دوم و اتلتیکومادرید: 30 امتیاز و تفاضل گل 15 والنسیا:30 امتیاز و تفاضل گل 10در رده های سوم وچهارم قرار دارند همچنین رئال مادرید با ۲۹ امتیاز در رده ی پنجم جای دارد.